Om mig

Som erfaren pædagogisk konsulent, læsevejleder og folkeskolelærer bringer jeg en relevant kombination af teoretisk indsigt og praksiserfaring til uddannelsesfeltet.

Med praksiserfaring menes, at jeg har bedrevet stationsundervisning med differentiering i klasser med 18, 25 og 28 elever. Det betyder, at jeg på egen krop ved, hvad det vil sige at skulle nå frem til målet om at lave direkte og differentieret undervisning i lærerstationen, mens øvrige stationer er selvkørende.

Min seneste lærebog, “Stationsundervisning – differentiering og involvering”, er kulminationen af flere års dedikeret arbejde inden for pædagogik, didaktik og skriftsproglig udvikling.

Kompetencer og erfaring

Med en baggrund som læsekonsulent, AKT-vejleder og CFU-konsulent har jeg opnået stærke kompetencer i at bygge bro mellem forskningsviden og praksisnær undervisning. Mine kompetencer omfatter:

  • Balanceret og differentieret læse- og skriveundervisning
  • Læsevejledning 0.-10. klassetrin
  • Dansk i indskolingen (Børnemiljøet)
  • Børnehaveklassen
  • Klasseledelse
  • Praksisnær feedback
  • Procesledelse

Min tilgang er kendetegnet ved en dyb respekt for undervisernes daglige udfordringer i klasselokalet.

Profil

Fagligt kompetent | Autentisk | Ordentlig

Disse tre kerneværdier definerer mit virke. Jeg stræber efter at levere indhold af højeste kvalitet, der er både troværdigt og direkte anvendeligt i egen praksis.

Som nyetableret iværksætter er jeg dedikeret til min fortsatte mission om at inspirere uddannelsesfeltet med en ny tilgang til læring, som løfter elevernes læringsudbytte og styrker elevernes karakterdannelse og deltagelsesmuligheder.

Louise Duus Skovbjerg

Louise Duus Skovbjerg