Kompetenceudviklingsforløb for skoler og kommuner
Lær at differentiere læse- og skriveundervisningen (12 timer)
Implementér stationsundervisning som indsats for en mere differentieret og fællesskabende undervisning, hvor sprog-, skrive- og læseundervisningen for alvor bringes i spil i en legende, varieret og motiverende tilgang til læring.
Målet med stationsundervisning som en fælles indsats er, at eleverne oplever en mere differentieret skriftsprogsundervisning, hvor de møder et tilpasset indhold med varierede opgavetyper i de enkelte stationer. Der er dog en vej til dette. Derfor skal underviserne igennem tre udviklingstrin; øvebaner, differentiering og tematiske forløb, som tilsammen udgør succesfuld stationsundervisning.
Hver kursusgang indeholder: Præsentationsoplæg af stationsundervisning og skriftsprogsundervisning, gruppedrøftelser, hands on på stationer og almen- og fagdidaktiske skabeloner.
Mellem kursusgangene indlægges forslag til mikroafprøvninger i egen klasse.