Udgivelser

Herunder finder du en samling af bøger og ressourcer om stationsundervisning og klasseledelse, som jeg er forfatter eller medforfatter til. Titlerne er udvalgt for at give teoretisk indsigt og praktiske værktøjer i nyere undervisningsmetoder og almengyldig viden om god undervisning. 

2024

Forfatter til “Stationsundervisning – differentiering og involvering” inkl. 65 bilag til gratis download på forlagets hjemmeside.

Stationsundervisning – differentiering og involvering af Louise Duus Skovbjerg, Forlaget Pøhler

2023

Medforfatter til “Erhvervsdidaktisk opslagsbog”
Medforfatter til et kapitel om klasseledelse 

Erhvervsdidaktisk opslagsbog af Marianne Riis m.fl. 

2022

Forfatter til artiklen om stationsundervisning på EMU 

Stationsundervisning som ramme for differentieret læse- og skriveundervisning – Dansk – GRUNDSKOLE | Emu.dk 

2021

Medforfatter til “Læsning og skrivning i indskolingen – en differentieret praksis”
Kapitel om “Stationsundervisning: En ramme for en differentieret skriftsprogsundervisning” 

Læsning og skrivning i indskolingen – en differentieret praksis | KvaN.dk 

Stationsundervisning

Lektørudtalelse

En uundværlig bog for enhver lærer, der ønsker at nå alle eleverne med sin undervisning.

Denne bog bør alle skoler stifte bekendtskab med og have stående i lærerbiblioteket. Folkebibliotekerne bør også have den stående.

Hvis du som lærer gerne vil skabe en varieret og differentieret læse- og skriveundervisning, så er denne bog om stationsundervisning den helt rigtige at læse og gøre brug af.

Bogen er bl.a. inspireret af forfatterens undervisningserfaring i indskolingen, men metoden kan bruges på alle klassetrin.

De allerstørste anbefalinger til læringscentre.